admin | 17 února, 2015 |
Kalhoty do zvonu, flitry a hlavně disco. Ale co vůně? V letech 70´a 80´ frčely vůně, které jsou velmi osobité, fascinující, možná i mírně extravagantní. Vznikly mimo jiné i dva nadčasové a nestárnoucí parfémy, které se výrazně zapsaly do dějin parfémového světa. Zaposlouchejte se do hitů Bee Gees či Y.M.C.A a poznejte, co jsou zač tyto parfémové klasiky.
Po velkém úspěchu parfému Chanel No.5 z roku 1921, o kterém jste si mohli přečíst v článku Legendární parfém: Chanel No.5, značka vsadila na osvědčenou klasiku a nešla do velkého rizika. Svůj nový parfém Chanel No.19 na počátku sedmdesátých let poskládala ze samých smyslných tónů, mnohé z nich nechyběly ani v Chanel No.5.
Psal se rok 1970 a ženy kvetly. A to doslova a do písmene. Pestrobarevné oděvy zářily romantickými květy a květinami chtěly ženy samozřejmě i vonět. Složení vůně Chanel No.19 trochu vyslyšelo přání dam své doby, a proto její věhlas a sláva na sebe nenechala dlouho čekat.
Složení:Hlava: neroli, perský galbanumSrdce: florentinský kosatec, jarní růže, francouzksý narcis, ylang-ylangZáklad: virginské cedrové dřevo, vzácné dřevo gaiac z Paraguaye, haitský vetiver
Tento kousek od značky Chanel si brzy našel vskutku širokou základnu fanynek. Už tři roky na to se stal Chanel No.19 nejlepší vůní roku v kategorii luxusních vůní FiFi Awards. Vůně Chanel No.19 odpálí nálož svěžesti půvabnými květy neroli a ty doplňují i další květy. Ale No.19 není žádná něžná květinka jako je například sladká klasika L’Air du Temps. Při pohledu na složení je vidět velký podíl dřev.
Musíte dát parfému dostatek času, než se přes sušší, spíše dřevitý úvod ke slovu proderou květiny. Ale ani poté neočekávejte od No.19 nějakou něžnou, sladkou květinovou vůni. Aby se ukázala ve své plné kráse a vynikl její půvab, je potřeba mít opravdu dost trpělivosti. Jednotlivé prvky parfému se mezi sebou společně prolínají a nějakou dobu trvá než se ustálí. Nejlépe by se dala charakterizovat jako neotřelá, nenápadně luxusní květinově-dřevitá klasika. Je vůní pro elegantní dámu, která ví, jak správně Chanel nosit.
Po této vůni sahají nejčastěji vyzrálé ženy, ale dokonce i muži. Podobně jako si našla své mužských nadšence vůně Chanel No.5, tak i tuto vůni mnoho mužů miluje.
Calvin Klein byl, je a troufám si i říci, že i bude vždy smýšlet moderně a trendy. Koncept značky se snaží reagovat na aktuální trendy, ve kterých se pokouší zachytit ducha dané doby. Vůně jsou dostupné široké veřejnosti, nestárnoucí a nositelné při každé příležitosti. Značku Calvin Klein neproslavily “malé černé”, ale džíny, spodní prádlo a oděvy pro každodenní nošení. Stejnou myšlenku nesou i parfémy vzniklé pod tytéž značkou. Na své si tak přijde poblázněný adolescent s hlavou v oblacích i zralá žena či muž.
Osmdesátá léta přinesla do světa módy záplavu neonových barev i pohodlné oblečení na všechny volno časové aktivity. A právě v této době se objevila i nová vůně od Calvin Klein. Možná se budete rozhodovat, zda se Vám vůně líbí nebo ne. Na Calvin Klein Obsession musí člověk trošku vyzrát a mít v sobě dávku určité drzosti.
Složení:Hlava: mandarinka, bergamot,vanilka, broskev, bazalka,citrónSrdce: koriandr,santalové dřevo, jasmín, pomerančový květ, růže, oakmoss, cedrZáklad: ambra,pižmo, vanilka, vetiver, kadidlo
Calvin Klein Obsession můžeme zařadit mezi orientálně – kořeněné vůně pro ženy. Prodej této netradiční vůně byl zahájen v roce 1985. Když se Calvin Klein zeptal:,, Kdo nezakusil pocit, že se ocitl za hranicemi rozumu? ” vzbudil touhu všech žen. V roce 1986 se tento parfém od Calvina Kleina stal nejlepší dámskou vůní.
Slaďoučká vanilka, ambra, santalové dřevo a kadidlo definují orient nejlepším možným způsobem a posouvají vůni smyslným a elegantním směrem. Po prvním přičichnutí možná nebudete skákat radostí. Obsession je opravdu silná, aromatická vůně, kterých je na trhu jen hrstka. Její tvůrce kořením rozhodně nešetřil. Nedá Vám spát a bude Vás nutit znovu a znovu ji otestovat. Parfém Obsession má fantastickou výdrž s neuvěřitelnou silou. Hodí se spíše na chladnější období. Jedno je však jisté – budete jím posedlá a vždy vystoupíte z davu.
Už víte, po jaké vůni sáhnete na nejbližší společenskou událost? Bude to Chanel nebo Calvin Klein?