admin | 17 července, 2015 |
Už jste se někdy zamýšleli, co to má značka Versace ve svém logu? V dnešním článku se dozvíte více o této úspěšné a všemi opěvované značce z Itálie a představíme si i jeden úspěšný pánský parfém.
Dokud si člověk neuvědomí, že ty mašličky v oblasti krku a kadeře na hlavě jsou ve skutečnosti chapadla mýtické bytosti, logo značky Versace mu možná přijde i lehce roztomilé. Mnozí se mylně domnívají, že se jedná o symbol dámy ve stylovém oblečení, s bujným účesem a uhrančivým pohledem.
Skutečnost však zarazí. Proč se Gianni Versace, zakladatel úspěšné značky, rozhodl kráčet proti zaběhlým konvencím? Proč do svého loga neumýstil jako symbol nějaké zvířátko, rostlinu nebo zkrátka něco známého?
Gianni Versace pochází z jižní Itálie. Z oblasti, která se kdysi nazývala “Magna Graecia” (nebo Velké Řecko). Tato oblast byla celá staletí kolonizována výpravami, které podnikali staří Řekové. Jejich vliv na místní kulturu byl tedy podstatný. Právě ve své domovině mohl Gianni Versace přičichnout k mytologii a její známé postavy mu mohly vnuknout tento nápad.
Medúza byla neobyčejně krásnou ženou, která měla dostatečné kvality na to, aby svedla kteréhokoliv boha. Začala si však s tím nesprávným bohem a stihl ji za to trest. Bohyně Athéna ji proměnila na monstrum, na které stačil jediný pohled a člověk se změnil na kámen. Nehledě na hadů v jejích vlasech a chapadel však stále měla dokonalé rysy a pěkné rty. Škoda jen, že jimi nemohla nikoho okouzlit.
Gianni Versace výběrem tohoto loga naznačuje, že jeho kousky se vyznačují jistou dávkou odvahy a rebelství. Vycházejí z tradic, protože tu Italové milují, ale jsou svým způsobem i moderní a přímo nebezpečně svůdné. V každém parfému je tato myšlenka pevně zakořeněná a to i po smrti Gianniho.
V roce 1997 světem otřásla zpráva, že Gianni Versace zemřel. Žezlo chytila do rukou Gianniho sestra Donatella. Počet parfémů Versace pod jejím vedením i nadále rostl a možná mají modernější design než kdysi. Stále jsou velmi slavné a oblíbené. Donatella kráčí úspěšně ve šlépějích svého slavného bratra.
V posledním průzkumu parfémového trhu sice desátá příčka unikla pánské vůni Versace Eros jen o vlásek, ale kdybychom měli sestavit žebříček 20 nejžádanějších a nejpřitažlivějších pánských vůní, Versace Eros by se v této tabulce určitě umístila.
Osobně jsem spíše na sladší vůně, a proto mi vůně Versace Eros se svou příjemnou sladkostí přijde neskutečně sexy. Možná ještě víc sexy než jiné pánské parfémy Versace.
Aromatická svěžest zeleného jablíčka se prolíná s nakyslým citronem a mátou. Jinak se tato vůně více drží při svém nositeli.
Sladká fazolka tonka, geránium (vonná složka z pelargónie) a ambroxan udělají i z průměrného muže prince Krasoně se sladkým úsměvem. Toto vše nám do jednoho sladkého dortíku zabalila vanilka v základu.
Obchodní jednání, osobní schůzka, vášnivý večer – s touto vůní mohou pánové očarovat dámy 24 hodin denně a 12 měsíců v roce. Cedr, vetiver a dubový mech přece jen mírně zkrotí jinak silnou a dominantní vanilku, takže bez problémů můžete vůni nosit celoročně.
Nabídka značky Versace je dnes velmi široká. Její parfémy voní Itálií – jsou nápadné, třpytivé a upoutávají Vaši pozornost. Vyzkoušejte některý, určitě si mezi nimi najdete ten svůj. Nebo jste jej již našli?