• VŮNĚ
    • KOSMETIKA
      • Líčení
      • Péče a tělo
    • INSPIRACE
    • O NÁS
      • Jak nakupovat
    • Home
    • Dámské parfémy
    • Mezinárodní den parfémů

    Mezinárodní den parfémů

    Kristyna | 21 března, 2024 | parfémy, vůně

    Mezinárodní den vůní je fascinující a unikátní svátek, který oslavuje jednu z nejzákladnějších lidských smyslů - čich. Tento den, každoročně připadající na 21. března je příležitostí pro lidi po celém světě, aby si více uvědomili, jak důležité jsou vůně v našem každodenním životě.

    Historie a význam

    Mezinárodní den vůní byl založen s cílem zvýšit povědomí o roli, kterou hrají vůně v našich životech. Od pradávných dob byly vůně používány pro léčebné účely, v rituálech, pro osobní pohodu a dokonce i ve válečných strategiích. Tento den nabízí příležitost oslavit tento bohatý a rozmanitý dopad.

    Kde to všechno začalo?

    Historie výroby parfémů je bohatá a fascinující a sahá tisíce let do minulosti. Vývoj parfémů lze sledovat od starověkých civilizací až po současnost.

    Starověké počátky

    1Starověký Egypt
    Parfémy byly původně vytvářeny pro náboženské rituály, a Egypt je často považován za kolébku parfémů. Starověcí Egypťané vyráběli vůně z různých pryskyřic, olejů a aromatických rostlin. Tyto vůně byly používány v rituálech a při balzamování.
    2Mezopotámie a Persie
    I z těchto oblastí pochází záznamy o používání parfémů. Je známo, že chemička z Mezopotámie jménem Tapputi byla jednou z prvních osob, která destilovala vůně.

    Antika

    1Starověké Řecko a Řím
    Ve starověkém Řecku a Římě se parfémy staly součástí denního života. Byly používány pro osobní vůně, léčebné účely a dokonce i v lázních. Řekové rozvíjeli umění parfumerie a Římané přispěli k jejímu rozšíření po celé své říši.

    Středověk

    1Středověká Evropa
    V Evropě v období středověku došlo k poklesu zájmu o parfémy, ale v arabském světě parfumerie kvetla. Alchymisté jako Al-Kindi a Avicenna rozvíjeli metody destilace a extrakce vůní.

    Renesance

    1Rozkvět
    V renesanci se parfémy vrátily do módy v Evropě, zvláště v Itálii a Francii. V této době se začaly parfémy více komercializovat a prodávat.

    18. a 19. století

    1Francie
    Ve Francii, zejména v Grasse, se v 18. století začal rozvíjet moderní parfémový průmysl. Grasse se stala světovým centrem výroby parfémů.

    20. století až současnost

    120. století
    V 20. století došlo k průmyslové revoluci v parfumerii, díky objevu syntetických aromatických sloučenin. To umožnilo vytvářet nové a jedinečné vůně.
     

    První parfém a značky s dlouholetou tradicí

    Jedním z prvních parfémů, který byl komerčně vyráběn ve velkém měřítku, je "Hungary Water", vodní parfém z 14. století, který byl vyroben pro královnu Alžbětu Uherskou.

    Jednou z nejstarších parfémových značek s největší tradicí je Guerlain, založená v Paříži v roce 1828. Guerlain byl průkopníkem v používání syntetických složek a stál za několika klasickými vůněmi.


    Guerlain Mon Guerlain 50 ml parfémovaná voda pro ženy


    Skladem
    1717 CZK

    Guerlain L´Homme Ideal 100 ml toaletní voda pro muže


    Skladem
    1572 CZK

    Populární články

    Odemkněte svět relaxace s koupelovými solemi Kneipp

    Poodhalte s námi tajemství korejské krásy

    Suché šampony – jak fungují a které vybrat?

    2014 - 2025 © elnino parfum, s.r.o.
      • ELCZ
      • FIDE
      • ELSK
      • LIHR
      • FIGR
      • FIIT
      • SPSI
      • FIBG
      • FIAT
      • FICH
        Cookies & GDPR
        Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
        Funkční Vždy aktivní
        Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění využívání konkrétní služby, o kterou účastník nebo uživatel výslovně požádal, nebo výhradně pro účely přenosu komunikace prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
        Předvolby
        Technické úložiště nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány účastníkem nebo uživatelem.
        Statistički
        The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Technické ukládání nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.
        Marketing
        Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
        Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
        Upravit
        {title} {title} {title}