admin | 5 března, 2015 |
Taky už to cítíte? Zima prožívá před svým koncem poslední záchvěvy a jaro se již blíží. Je tedy ideální doba zjistit, jaké trendy letos ovládnou sezónu jaro/léto 2015. Nejvyšší čas sáhnout na své poličce po svěžejších a ostřejších vůních, které Vás dokážou nakopnout a probudit ve Vás novou energii.
Parfuméři se toho zřejmě snaží vyždímat z rebarbory co možná nejvíce. Kralovala loni a i letos se s ní budeme v novinkách opět setkávat. Parfémy, které mají ve svém složení rebarboru, ve skutečnosti neobsahují přírodní výtažek z křupavých a chutných rebarborových stonků, ale chemikálii s názvem Styral acetát.
Ta skvěle vystihuje typickou sladkokyselou ovocnou vůni a dodává parfémům chtěnou čerstvost, nakyslost a pikantnost. Aby byla výsledná kompozice vyvážená, vybízí nakombinovat kyselost rebarbory se sladkými ovocnými tóny, např.: jahodami.
Mezi parfémy lze najít rebarboru v netuctové a nezapomenutelné vůni Nina Ricci Ricci, která ve svém úvodu přináší zajímavou kombinaci rebarbory a bergamotu. Podobně je tomu tak i ve vůni Hermes Jour d´Hermes. V loňském roce mi padl do oka parfém La Panthére od Cartier. Rozhodně je to vůně, za kterou se vyplatí vyrazit do parfumérie. A ten flakón…
Chladivá až mrazivá máta je na léto jako dělaná. Už aby to bylo – léto, voda a ledově vychlazené mojito, ale že by byla máta výraznou novinkou? Přidáním ledové máty docílí parfuméři přirozeného tahu parfému, který odstartuje smršť ostatních složek. Je aromatická a její zelené, lehce kořeněné listy vždy doplní kompozici parfému v ucelenou harmonii.
Hledala jsem nějaké ohlášené svěží pánské novinky. Těšit se můžeme na novou limitovanou edici vůně Cerruti 1881 Pour Homme Edition Blanche, která vyjde v roce 2015 v rámci 25. letého výročí uvedení na trh vůně 1881. Mátu ve složení naleznete i v chystané novince od J.P.Gaultiera Le Male Pirate Edition.
Podle Nicholase Micallefa je viditelná stále rostoucí popularita niche vůní a ani v roce 2015 tomu nebude jinak. “Lidé se chtějí odlišovat a i nadále budou hledat svou jedinečnou identitu. Schopnost, jak propojit svou emociální stránku s vůní, která bude v souladu s alternativními moderními přísadami” říká Michallef. Méně tradičními složkami, které by se letos měly více v luxusních niche parfémech objevovat, budou mořská sůl a šafrán.
Ale pozor – není niche jako niche. Doslova exploze, která přichází do tohoto sektoru, znamená i větší množství značek v rámci konkurenčního boje. Pokud se chcete opravdu odlišit a pořídit si výjimečnou vůni, raději investujte do osvědčených značek jakými jsou Bond No.9, Amouage, Creed, L´Artisan Parfumeur či Serge Lutens.
Když už se rozhodnete investovat nemalé peníze do opravdu kvalitní niche vůně, jistě by se Vám líbilo, kdyby byl Váš parfém ještě více osobní. Nový trend, který umožňuje čí dál tím více parfémových firem, přináší individuální úpravu Vašeho flakónu přesně podle Vašeho přání. Některé firmy umožňují svým spotřebitelům vyrýt monogram se svými iniciálami přímo na láhev.
Značek, kde si mohou zákazníci přizpůsobit láhve svých vůní, neustále přibývá. Nedávno na podobné aktivity upozornil např.: Serge Lutens nebo Guerlain.
Velké oblibě se taktéž těší limitované edice představované v rámci významných jubileí úspěšných vůní dané značky.
Co říkáte na nejnovější trendy? Máte zajímavý tip na nějakou plánovanou vůni?
Zdroj úvodní fotografie: http://bit.ly/1M8rkkP